Tuesday, September 22, 2009

bimbing la aku


Assalamualaikum....pembuka kata....sebelum terlanjur kata,terlebih dulu kususun sepuluh jari

ini memohon ampun dan maaf yang sebesar-besarnya kiranya kau terbaca coretan ku ini...

bukan niat ku untuk menyinggung perasaan mu apatah lagi nak menyakiti hati mu...

Sebenarnya yang menjadi tanda tanya dalam diri ku hanya satu...KENAPA AKU KADANG KALA

MERASA TERLALU SEGAN TERHADAP MU sedangkan kita ini kan sepupu...

Apakah aku baru mengenali mu atau kerana kau warak dalam soal agama..?inilah yang

selalu menjadi tanda tanya dalam hidup ku....Aku sendiri tidak tahu sampai bila aku harus

begini?Walaupun diri mu terlalu muda dimataku namun aku tetap segan untuk bertanyakan

sesuatu yang aku tidak tahu dalam soal hidup beragama.

Kadang kala aku juga malu untuk bercerita denganmu,kerana aku tahu siapalah aku ini?

Aku tidak lah sebaik orang-orang yang kau kenali sebelum bertemu dengan ku dan aku juga

selalu terfikir,mungkin aku ini terlalu mencurigakan dalam diary hidup mu.

Apa boleh buat,..mungkin ini sudah suratan hidup ku dalam dunia yang penuh dengan tipu daya syaitan....Terus terang aku katakan yang aku memang jahat sejahat-jahat nya tapi aku masih

boleh membezakan antara yang baik dan yang buruk pendek kata aku tahu yang mana sepupu

dan yang mana bukan sepupu...

Andainya kau terbaca coretan ini ku harap kau jangan lah marah,sesungguh nya aku ini tidak lah sejahat dan seburuk sifat-sifat yang mungkin pernah kau fikirkan sebelum ini.

kalau lah aku hina dimatamu jangan lah kau segan untuk memberitahuku...aku sedia untuk

mendengarnya dan aku berjanji akan memperbaiki kelakuan ku...

Akhirkata dariku...andainya kau benar-benar ikhlas dan tulus,setulus iman dalam dirimu

menganggapku sebagai Abang Sepupu,Maka bimbing lah aku kejalan yang benar yakni

golongan orang-orang yang beriman...

Hadirmu dalam hidup ku bagai kan air hujan yang sentiasa menyejukkan hati ini untuk

mendekat kan diri kepada ALLAH S.W.T.

Aku juga bersukur kehardat ALLAH yang maha kuasa,kerana menemukan aku dengan Sepupu ku yang mempunyai ciri-ciri wanita soleha...AMIN................

Nukilan ini hanyalah satu karangan jerr...heheheh

0 comments: